Dla Użytkownika

Jesteś tutaj

Walka z użyciem kreacji

Podczas walki, kreacje podlegają standardowej sekwencji ataków oraz mają wybór między walką zasięgową, bezpośrednią oraz szarżą. Wobec nich wykonywane są rzuty w stosunku do odpowiedniego poziomu użycia broni oraz obrażenia względem obrony ich celów. W zależności od swojej "sprawności myślenia" Stworzenia mogą działać tak niezależnie jak minifigi. Jeśli zaś kreacja nie posiada własnego "mózgu", wymaga operatora lub jakiejś formy inteligencji, która go zastąpi, i której wartość umiejętności będzie brana w zamian. Jeśli stwór posiada zarówno własny mózg jak i operatora (np. kierującego nim jeźdźca, albo sterującą nim obrożę), wtedy operator wydaje polecenia ale stworzenie uzywa własnych umiejętności aby je wykonać - np. wykonać ataku.

Walka bezpośrednia

Kreacje toczą walkę bezpośrednią na tej samej zasadzie jak minifigi aczkolwiek nie zawsze są w stanie w pełni reagować kontrami na zmieniającą się sytuację. Poniżej scharakteryzowane są warunki, które wpływają na ich ograniczenia:

  • Bezmózgie: Kreacje nie posiadające własnego mózgu musza być sterowane przez pilota, niestety skutkuje to brakiem odpowiedniego refleksu aby dokonać kontrataku.
  • Zbyt duże: Duże kreacje mają zbyt wielkie rozmiary i są zbyt toporne aby reagować na ataki o wiele mniejszych od niego przeciwników. Kreacja może z sukcesem kontrowac ataki innych kreacji i minifigów jeśli są co najmniej wielkości jej połowy rozmiaru. Istoty o wielkości 0 mogą kontrować jedynie ataki innych istot o wielkości 0.
  • Nieruchome: Kreacje nieposiadające zdolności ruchu skokowego nie mogą w trakcie walki używać "wrednego cala".

Walka dystansowa

Minifigi są w stanie dość szybko poruszyć ramieniem i wystrzelić w niemal dowolnym kierunku z miejsca, w którym stoją. Kreacje są znacznie mniej plastyczne w zakresie ruchu i w zależności od sposobu zamontowania ich broni.

Aby oddać strzał w kierunku celu, kracja musi być w stanie wycelować swoją broń w jego kierunku. Kierunek nie musi być perfekcyjny, tolerancja to około 45 stopni odchyłu w każdą stronę. Zarówno zasięg broni jak i kąt jej celowania jest liczony od końca lufy.

Gracze mogą zamontować broń na kreacjach na dowolnych rodzajach obrotownic, wysięgników etc. tak aby pokryć możliwie szerokie pole rażenia. Nie pociąga to za sobą dodatkowego kosztu, aczkolwiek należy pamiętać, że dowolny element obrotowy musi być mniejszy o dwa poziomy od poziomu struktury.

Szarża z wykorzystaniem konstrukcji

Szarża jest wykonywana w niemal ten sam sposób, co w wypadku minifigów, z uwzględnieniem momentu pędu zależnego od wielkości konstrukcji. W ten sposób szarża bardzo dużej kreacji może wręcz wgnieść w ziemię bardzo wiele małych celów nim się zatrzyma. Dodatkowe obrażenia są liczone jednak nieco inaczej niż w pozostałych sposobach walki. Mniej istotne jest to, czy został zniszczony, niż to czy pęd odrzucił go dalej. Dodatkowe obrażenia podczas szarży po prostu bardziej zależą od momentu pędu niż od obrażeń jako takich. Jednostka szarżująca, rzuca na swój moment pędu tylko raz (MOM*d6). Ten moment pędu jest porównywany z  fizyczną opozycją (POP*d6) każdego z celów znajdującego się w zasięgu szarży.

Wbicie w ziemię

Jednostka atakująca nie może zaszarżować w danej turze na tę samą jednostkę dwukrotnie, zdarzyć się jednak może, że podczas szarży jakaś jednostka zostanie odrzucona dalej na trasę, po której podąża szarżujący i ten ponownie do niej dotrze. W takim wypadku, o ile aby przesunąć się nad jednostką odrzuconą, szarżujący nie musi wykonywać akcji typu skok lub wspinaczka, uznaje się iż jednostka została wbita w ziemię (i sponiewierana). Jednostka wdeptująca zadaje dodatkowe obrażenia z bonusu od swojej wielkości poza zwykłymi obrażeniami wynikającymi ze zderzenia.

Maksymalny zasięg szarży i związanych z nią obrażeń jest tak duży, jak długo jednostka szarżująca porusza się w linii prostej, ruchem ciągłym. Jeśli jednostka zatrzyma się, skręci lub zboczy z kursu, szarża uznawana jest za przerwaną wraz z wszelkimi wynikającymi z niej bonusami.

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Poniższy tekst to ma na celu jedynie ochronę naszej strony przed botami. Przepraszamy za utrudnienia.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

LEGO®is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1 Subtheme by Hieroglif Błąd | Klocki LEGO na wesoło

Błąd

Komunikat o błędzie

  • Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/szerszen/moje_www/netla/includes/common.inc:2800) w drupal_send_headers() (linia 1499 z /home/szerszen/moje_www/netla/includes/bootstrap.inc).
  • ParseError: syntax error, unexpected '*', expecting end of file w theme_render_template() (linia 13 z /home/szerszen/moje_www/netla/sites/klocki.netla.pl/themes/legoanalytic/comment.tpl.php).
Wystąpił niespodziewany błąd. Proszę spróbować później.