Dla Użytkownika

Jesteś tutaj

Struktura

Elementy strukturalne czy nie?

Podstawą każdej kreacji jest struktura. Zgodnie z przyjętą w BrikWars definicją każdy element posiadający swoje wnętrze (nie ważne czy przeznaczone na kabiny pasażerów, ładunek, organy wewnętrzne czy na silniki) jest elementem struktury, bądź strukturą, natomiast elementy dodatkowe, montowane na strukturze (lub w jej wnętrzu), do niej nie należą i dla uproszczenia są okreslane jako elementy zewnętrzne.

Elementy zewnętrzne

Każdy element dekoracyjny, bądź ruchomy, montowany dodatkowo na kreacji nie należy do struktury, lecz do jej elementów zewnętrznych. Również meble i wyposażenie umieszczane wewnątrz pomieszczeń są określane jako elementy zewnętrzne, ponieważ nie są integralną częścią struktury. Elementy zewnętrzne, dodawane ze względu na taktyczne możliwości kreacji są traktowane jako broń i zbroja i są nabywane za dodatkowe punkty. Jeśli natomiast stanowią jedynie uatrakcyjnienie kreacji - są pozbawione dodatkowego kosztu i można je umieścić na strukturze za darmo.

Podział na elementy strukturalne i zewnętrzne
Typ kreacji Elementy strukturalne Elementy zewnętrzne
Budowla Ściany, podłogi, podstawa, dach, łuki podporowe umeblowanie, "gniazda" na broń, anteny satelitarne, reflektory szperające etc.
Pojazd podwozie, kokpit, bagażnik skrzydła, rakiety, koła, działa laserowe,wysięgniki, generatory tarczy, silniki
Stwór głowa, tułów skrzydła, zęby, ogon, broń, wypustki kościste, kończyny

Każda konstrukcja ma dwa podstawowe atrybuty: Wielkość i Poziom Obrony

Wielkość konstrukcji

Aby określić wielkość kontrukcji, zmierz po prostu najdłuższy bok jej struktrury - dla murów, będzie to ich długość, dla smoka, odległość od mocowania ogona do czubka pyska, etc... Wielkość konstrukcji jest jej miarą w calach. Domyśnie minifig ma wielkość 1. Zaokrąglenia można stosować zarówno w górę jak i w dół, w zależności od wygody (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku).

Stworzonka

Bardzo małe stworzenia, takie jak węże, mrówki czy pająki które są poniżej cala, nie posiadają zazwyczaj wielkości (przyjmuje się ich wielkość jako 0) i tym samym nie posiadają również obrony. Określa się je zbiorczym terminem "stworzonka". Domyślnie również nic nie kosztują, można jednak dokupić im "zbroję", za każdy jej punkt płacąc 0.5 CP

Poziom struktury

Poziom struktury jest określany przez gracza, adekwatnie do poniższej tabeli. Definiuje on w pewien sposób z jakich materiałów struktura jest wykonana i jakiej jest jakości

Tabela określania poziomów struktury
Poz. Struktury Poziom Zbroi Adekwatne materiały Przykład budowli Przykład pojazdu Przykład stworzenia
0 1d6 liny, plastik, ciało namiot lotnia minifig
1 1d10 drewno, płyty metalowe, kable, kevlar domek weekendowy motocykl troll
2 2d10 cegły, ściany z bali, kute żelazo dom z cegieł piracki galeon smok
3 3d10 obrobione kamienie, konstrukcje zbrojone zamek pojazd opancerzony kamienny gigant
4 4d10 ciężkie konstrukcje stalowe i tytanowe bunkier przeciwatomowy kosmiczny statek żelazny golem
5 5d10 adamantyt, pola siłowe piramida iluminatów pancerz kosmicznego robota jeden z bogów Olimpu

Oczywiście powyższa tabela, to tylko przykłady - obrona smoka może być zarówno w wysokości 1d6 jak i 3d10, w zależności od jego wieku, wielkości i typu. Po prostu warto pamiętać, że większe i lepiej uzbrojone konstrukcje są jednocześnie droższe.

Poziom zbroi elementów zewnętrznych

Dla uproszczenia przyjmuje się, że każdy element zewnętrzny ma poziom zbroi i jeden niższy niż poziom zbroi struktury (oczywiście minimalnym poziomem zbroi nadal jest 0). Wszelkie wystające na zewnątrz elementy - wysięgniki, koła łopatkowe etc., mają poziom zbroi o dwa punkty niższy niż poziom zbroi struktury. Dodatkowe dekoracje i obiekty mogą mieć zróżnicowane poziomy zbroi, w zależności od tego gdzie się znajdują względem struktury.

Podstawowy koszt konstrukcji

Gdy masz już określoną wielkość i poziom konstrukcji, pomnóż je przez siebie (w wypadku wielkości 0 pomnóż przez 0.5). Wynik będzie oznaczał koszt jaki musisz zapłacić za włączenie jej do swojej armii.

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Poniższy tekst to ma na celu jedynie ochronę naszej strony przed botami. Przepraszamy za utrudnienia.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

LEGO®is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1 Subtheme by Hieroglif Błąd | Klocki LEGO na wesoło

Błąd

Komunikat o błędzie

  • Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/szerszen/moje_www/netla/includes/common.inc:2800) w drupal_send_headers() (linia 1499 z /home/szerszen/moje_www/netla/includes/bootstrap.inc).
  • ParseError: syntax error, unexpected '*', expecting end of file w theme_render_template() (linia 13 z /home/szerszen/moje_www/netla/sites/klocki.netla.pl/themes/legoanalytic/comment.tpl.php).
Wystąpił niespodziewany błąd. Proszę spróbować później.