W 2004 roku, wydawnictwo WizKids wypuściło na rynek grę bitewną Pirates CSG (Constructible Strategy Game). W dużym uproszczeniu polegała ona na budowaniu flot ze statków różnych nacji, zaopatrywaniu ich w odpowiednią załogę i... oczywiście zdobywanie łupów w postaci skarbów, zarówno przekopując mozolnie wyspy, jak i atakując, wiozące takie skarby, statki przeciwników. Niestety WizKids zaprzestało dalszego rozwijania gry, która powoli odchodzi w zapomnienie.
Zainspirowany tą grą, którą swego czasu bardzo lubiłem i "uzbrojony" w zasady BrikWars, postanowiłem stworzyć grę bitewną w klimatach morskich, z użyciem klocków LEGO.
Ze względu na niezbędną w takich grach wielkość (dostępność) stołu - około 90x90 cm, modele statków muszą być tworzone w skali mikro. Oznacza to również, że nie da się uniknąć pewnych uproszczeń i symboliki, aby z jednej strony uczynić grę płynną, z drugiej oddać klimat dowodzenia piracką flotą.
Każda rozgrywka w założeniach przedstawiać ma zmagania flot statków, lub poszczególnych jednostek o określonej ilości punktów, na archipelagu wysp. W kolejnych rozdziałach przedstawione zostaną zasady zarówno tworzenia flot statków, potworów morskich, fortów etc.
Bitwy morskie prawnie należą do Tomasza Misterka. Rozpowszechnianie zasad i kopiowanie jest dozwolone na zasadach licenji Creative Commons 3.0 BY SA, z zachowaniem informacji o źródle ich pochodzenia i autorze. W przypadkach wymagających kontaktu proszę skorzystać ze strony http://klocki.netla.pl i formularza kontaktowego. Treść licencji znajduje się pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Dodaj komentarz