Dla Użytkownika

Jesteś tutaj

Broń w kreacjach

Być może początkujący gracz będzie Cię przekonywał o pięknie zabytkowej katedry albo niezwykłej sile murów obronnych, ale każdy prawdziwy weteran bitew wie, że po to się buduje duże budowle aby móc w nich umieścić dużą broń, zadającą masowe i śmiertelne obrażenia.

Wielkość broni

Podobnie jak budowle, wielkość broni również określa się w calach. W wypadku broni o wielkości 1 (1 cal lub mniej), jest to typowa broń, jaką można spotkać w dłoniach minifiga. Im broń większa tym większe są również jej statystyki aż do wielkości maksymalnej - 5 cali. Ponieważ możliwość użycia broni rośnie wprost proporcjonalnie do jej obrażeń, w efekcie największe z broni będą najbardziej efektywne przeciwko naprawdę dużym bestiom. Analogicznie, dobrze dobrana broń o niewielkich rozmiarach, będzie doskonała przeciwko zwykłym minifigom i bardzo słabo użyteczna wobec celów o dużych rozmiarach. W wypadku broni montowanej na konstrukcjach i strukturach, mnoży się jej standardowe statystyki przez jej wielkość.

Poniższa tabela prezentuje sposób przeliczania statystyk broni, dla struktur. Należy pamiętać, że maksymalna wielkość broni to 5 cali.

Broń Cena Użycie Zasięg Obrażenia Uwagi
Broń bezpośredniego zasięgu
Broń biała 2 x lvl 2 x lvl bezpośredni lvl x d6 -
Broń do taranowania 2 x lvl 2 x lvl taranowanie +lvl x d6* *Obrażenia jak od zwykłej broni białej odpowiedniej wielkości plus obrażenia dodane z efektów uderzenia
Broń zasięgowa
Działa, katapulty etc. 3 x lvl 3 x lvl 6 x lvl " lvl x d6 -
Wyrzutnie 3 x lvl 3 x lvl lvl x d6 " lvl x d6* *Ewentualnie ładowność wyrzutni - maksymalna ładowność to połowa poziomu wielkości
Materiały wybuchowe 1 x lvl 3 x lvl* 0"* lvl x d10 eksplozja *Trudność Użycia i zasięg mogą być też determinowane przez wyrzutnię materiałów wybuchowych.
Rakiety 2 x lvl 4 x lvl 6 x lvl " lvl x d10 eksplozja -
Ochrona
Zbroje płytowe 2 x lvl 2 x lvl* bezpośredni lvl x d6 Obrony przed obrażeniami na obszarze 2 x lvl "* *Jeśli ma możliwość bycia poruszaną, może być użyta do parowania bądź przepychania
 lvl w powyższej tabeli oznacza posiom wielkości danej broni / zbroi

Ograniczenia wielkości

Wielkość kreacji ma znaczenie, przy doborze uzbrojenia, ponieważ ogranicza ilość broni, w jaką kreacja może być wyposażona. Maksymalna ilość sumy wielkości  broni w jaką wyposażone mogą być kreacje, to dwukrotność ich wielkości. Kreacje poruszające się w powietrzu mogą mieć co najwyżej taką sumę broni, jak ich wielkość. Jeśli suma wielkości broni w danej kreacji przekracza dopuszczalny limit, muszą być one osłabione. W ten sposób nawet jeśli posiadamy broń o wielkości 5", może ona mieć faktyczne statystyki broni o wielkości 3".

Przykład: Mech - Skorpion o wielkości 3" ma dwie pary szczypiec o wielkości 1" (każda para) i ostrze na ogonie o wielkości 4". Ze względu na ograniczenia, Skorpion może posiadać broń o maksymalnej wielkości 6 (2 x 3 <- jego wielkość), co wyczerpuje jego limit (2 x 1 calowe szczypce plus 4 calowe ostrze). Jeśli gracz chciałby np. dodać mu do uzbrojenia laser na głowie (o wielkości 1"), musi albo zrezygnować z jednej pary szczypiec albo zmniejszyć wielkość "żądła" do 3.

 

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Poniższy tekst to ma na celu jedynie ochronę naszej strony przed botami. Przepraszamy za utrudnienia.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

LEGO®is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1 Subtheme by Hieroglif Błąd | Klocki LEGO na wesoło

Błąd

Komunikat o błędzie

  • Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/szerszen/moje_www/netla/includes/common.inc:2800) w drupal_send_headers() (linia 1499 z /home/szerszen/moje_www/netla/includes/bootstrap.inc).
  • ParseError: syntax error, unexpected '*', expecting end of file w theme_render_template() (linia 13 z /home/szerszen/moje_www/netla/sites/klocki.netla.pl/themes/legoanalytic/comment.tpl.php).
Wystąpił niespodziewany błąd. Proszę spróbować później.